Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Už zase lezu do auta z anglické strany

Naučit se v UK jezdit nalevo nebyl zas takový problém. Zajedete do kolony a je to. Ale přehodit se zpátky napravo, je paradoxně oříšek...

www.vlasta.cz

Jeli jsme s  vedoucím  nakupovat nějaké pytloviny na výzdobu oddělení k příležitosti příchodu jara. V podzemních garážích jsme zamířili k bé em véčku, které zaštěkalo na pozdrav když Adam stiskl dálkové otevírání. Vydala jsem se ke dveřím řidiče zcela automaticky, neboť podvědomí na dočasné změny nereaguje tak rychle. Adam si mě prohlížel překvapen zda to myslím s tím řízením vážně. Řehtal se, a hodil mi klíčky. Hodila jsem mu je zpátky a řekla, že doma v Čechách  jezdím rally, a skákat odpolední zácpy na jedničku mě přivádí k šílenství.

Teď jsem zpátky v zemi “ježdění vpravo”, a stejně podvědomým způsobem se při výjezdu z parkoviště před Möbelixem řadím do levého pruhu. K mému pobavení a Bóšovu hlubokému zděšení však v pruhu suveréně vydržím až dokud na mě z protisměru okem nezamrká kamion. To pobavení samozřejmě přišlo, až jsem si setřela pot hrůzy z čela, a přestala blikat na všechny strany. 

Když ujedeš tisíce kilometrů vlevo, tak už ani nevíš, jak svět zprava vypadá!

Až na flirtování s kamionama si ale myslím, že si vedu celkem dobře. Díky klientům rozesetým po celém Liberci si pomalu vytvářím mentální mapu, a už se tady ani necítím tak cizí! Trefím už i do Hrádku nad Nisou! (A to prosím, tam, i zpět, za světla i tmy, v dešti i při slunečním světle.) Za chvíli ze mě bude bezchybný brázdič silnic, parkuju už i na couvačku.

Jelikož jsme zatím chudí a naprosto nevybavení “navrátilci z ciziny”, auto máme zatím jenom na seznamu priorit. (Je někde pod položkami jako: zvládnout novou práci, uspořádat svatbu, koupit si zimní boty, do kterých neteče, a tak.)

Naštěstí máme chápavé příbuzenstvo, a tak jezdím chvíli se zkušenou a silnicí protřelou Feldou, chvíli s Octávkou, nebo s Puntem či  Twingem. Teď mám zrovna Pick-upa. Má na sobě napsané TEMPOSTAV a když ho náhodou trochu škrábnu, tak to na něm není vidět. (To se bohužel o té nové modré Toyotě, která v Brně parkovala v tak blbém úhlu, říct nedá. Ještěže tyhle věci jdou vyřešit tak jednoduše přes povinné ručení. Ufff.)

Pick-up je už taky zkušené auto. Myslím, že tenhle typ silničních tanků patří mezi moje oblíbené. Posilovač řízení mám v paži, otáčky už docela obstojně odhadnu i bez spolupráce otáčkoměru, a že se spojka zasekává a potom prudce vystřeluje pokládám za kosmetické vady. Jezdím od klienta ke klientovi, parkuju na jistotu (místa už mám vytipovaná) a protože otevírání ze strany od řidiče nefunguje, lezu do něj z druhé strany. Auto s nápisem Tempostav už zdraví celý Liberec z dálky. Vidím Adama, jak by se v Anglii smál. Přesně to mi právě Adama připomnělo. To lezení do auta „z druhé strany“.

Řekla  bych, že co se v cizině naučíš, (nakonec) doma jako když najdeš. J  

Autor: Tereza Šírová | středa 20.11.2013 20:53 | karma článku: 11,43 | přečteno: 564x
  • Další články autora

Tereza Šírová

Hurá, můj syn je nachlazený!

Moderní lékařství si už poradilo s mnohými hrozbami. Jak si poradí se zájmy farmaceutického průmyslu a obhájí si skutečnou vědeckost a Hippokratovu přísahu, to se necháme překvapit.

5.2.2016 v 22:17 | Karma: 9,33 | Přečteno: 550x | Diskuse| Ostatní

Tereza Šírová

O přítomnost tolik nejde. Jde o to, jak to bude vypadat na fejsbůku

O tom, že co je důležité, se odkládá na později. Například taková PŘÍTOMNOST. TADY a TEĎ.

24.4.2014 v 15:28 | Karma: 28,46 | Přečteno: 4239x | Diskuse| Ostatní

Tereza Šírová

Děravá hlava, děravé srdce - díky Bohu!

Zapomínání většině z nás ztěžuje život. Ale co je ve skutečnosti horší, je neschopnost zapomenout, i kdybychom třeba i stokrát chtěli.

13.4.2014 v 19:09 | Karma: 11,05 | Přečteno: 339x | Diskuse| Ostatní

Tereza Šírová

Krev není voda

Nikdy jsem se necítila silnější a stabilnější. Nikdy jsem necítila takový pocit integrity jako teď. Strávila jsem spoustu hodin nad rodinnými alby a vychutnala si dlouhé rozpravy s nejstaršími členy rodiny. Stopovala jsem svou krev až k přelomu 17. století.

2.2.2014 v 19:43 | Karma: 11,77 | Přečteno: 596x | Diskuse| Ostatní

Tereza Šírová

3 věci, které je nutno koupit v Ugandě

Cesta do Afriky byla fajn. Letěli jsme letadlem. Výstup na letišti byl drastický kulturní šok, a od té doby už vše bylo jenom jedno dlouhé duchovní cvičení. Ale nechci, tady dneska moc filozofovat. Takže čistě prakticky.

2.2.2014 v 18:02 | Karma: 17,30 | Přečteno: 1470x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28,  aktualizováno  13:59

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Zakázky TSK jen vyvoleným. Za manipulaci tendrů soudí 15 lidí a čtyři firmy

23. dubna 2024  13:46

Hlavní líčení v kauze zmanipulovaných zakázek Technické správy komunikací hlavního města Prahy...

Europoslanci prodloužili volný obchod s Ukrajinou, unijní farmáře více ochrání

23. dubna 2024  13:03,  aktualizováno  13:29

Europoslanci schválili prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, ovšem s kroky k vyšší ochraně...

Protesty za Gazu zachvacují americké univerzity, policie masivně zatýká

23. dubna 2024  13:27

Kolumbijská univerzita v pondělí kvůli demonstracím zavedla distanční výuku a na nedalekých...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!